Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.usfeu.ru/handle/123456789/10551
Title: Эффективность программированных и непрограммированных упражнений в преодолении затруднений в иноязычном говорении (на основе интерактивных форм обучения)
Other Titles: Efficiency of programmed and non-programmed exercises in overcoming difficulties in foreign speaking (based on interactive forms of training)
Authors: Королева, О. С.
Issue Date: 2021
Publisher: УГЛТУ
Citation: Королева, О. С. Эффективность программированных и непрограммированных упражнений в преодолении затруднений в иноязычном говорении (на основе интерактивных форм обучения) = Efficiency of programmed and non-programmed exercises in overcoming difficulties in foreign speaking (based on interactive forms of training) / О. С. Королева. – Текст : электронный // Цивилизационные перемены в России : сборник научных трудов по материалам научно-практической конференции / Министерство науки и высшего образования Российской Федерации, Уральский государственный лесотехнический; [ответственный за выпуск О. Н. Новикова]. – Екатеринбург, 2021. – С. 134–138.
Abstract: В статье рассмотрено решение проблем преодоления затруднений в иноязычном говорении студентов неязыковых специальностей. Предлагается использование упорядоченной системы программированных и непрограммированных упражнений, реализуемых на основе интерактивных форм обучения. Для оценки эффективности использования программированных и непрограммированных упражнений, принимались во внимание способности студентов к решению коммуникативных задач различного уровня сложности. В статье приводятся примеры программированных и непрограммированных упражнений и результаты показателей динамики в распределении студентов технических специальностей по уровням сложности решения коммуникативных задач.
The problem solution of overcoming difficulties in students’ foreign language speaking of non-linguistic specialties is considered in the article. It is proposed to use an ordered system of programmed and non-programmed exercises, implemented on the basis of interactive forms of learning. To assess the effectiveness of the use of programmed and non-programmed exercises, the students' ability to solve communication problems of various levels of complexity was taken into account. The examples of programmed and non-programmed exercises and the results of indicators of dynamics in the distribution of students of technical specialties by levels of difficulty in solving communication problems are provided in the article.
Keywords: ЗАТРУДНЕНИЯ В ИНОЯЗЫЧНОМ ГОВОРЕНИИ
СТУДЕНТЫ НЕЯЗЫКОВЫХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ
ПРОГРАММИРОВАННЫЕ И НЕПРОГРАММИРОВАННЫЕ УПРАЖНЕНИЯ
ЭФФЕКТИВНОСТЬ
DIFFICULTIES IN SPEAKING FOREIGN LANGUAGE
STUDENTS OF NON-LINGUISTIC SPECIALTIES
PROGRAMMED AND NON-PROGRAMMED EXERCISES
EFFICIENCY
URI: https://elar.usfeu.ru/handle/123456789/10551
ISBN: 978-5-94984-782-4
Origin: Цивилизационные перемены в России : сборник научных трудов по материалам научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2021
Appears in Collections:Цивилизационные перемены в России. Материалы научно-практической конференции

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
civil21-25.pdf701,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.