Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.usfeu.ru/handle/123456789/11665
Title: Ход роста модальных вторично-производных березняков Среднего Урала
Other Titles: The course of growth modal secondary-derivatives birch forests of the middle Ural
Authors: Казанцев, С. Г.
Issue Date: 2008
Publisher: УГЛТУ
Citation: Казанцев, С. Г. Ход роста модальных вторично-производных березняков Среднего Урала = The course of growth modal secondary-derivatives birch forests of the middle Ural / С. Г. Казанцев. – Текст : электронный // Леса России и хозяйство в них. – 2008. – № 1 (30). – С. 21–26.
Abstract: Приводятся результаты исследования хода роста модальных вторично-производных березняков, произрастающих в четырех лесорастительных районах Свердловской области. Выявлены существенные различия в ходе роста по основным таксационным показателям между березняками разных лесорастительных районов. Делается вывод о необходимости ведения учетных работ и лесохозяйственного планирования в производных березняках на основе лесорастительного районирования.
Results of research of a course of growth modal secondary-derivatives the birch forests growing in four forest growth parts of the Sverdlovsk area are resulted. Essential distinctions during course of growth on main parameters between birch forests different forest growth parts are revealed. The conclusion about necessity of conducting registration works and forest planning in derivative birch forests on the basis of forest growth divisions into districts is done.
Keywords: БЕРЕЗНЯКИ
ЛЕСОРАСТИТЕЛЬНОЕ РАЙОНИРОВАНИЕ
ЛЕСОХОЗЯЙСТВЕННОЕ ПЛАНИРОВАНИЕ
ЛЕСНАЯ ТАКСАЦИЯ
ЛЕСА УРАЛА
URI: https://elar.usfeu.ru/handle/123456789/11665
ISBN: 978-5-94984-227-0
Origin: Леса России и хозяйство в них. — 2008. — Вып. 1 (30)
Appears in Collections:Леса России и хозяйство в них: журнал научных трудов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LR_2008_1-04.pdf1,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.