Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.usfeu.ru/handle/123456789/10551
Title: | Эффективность программированных и непрограммированных упражнений в преодолении затруднений в иноязычном говорении (на основе интерактивных форм обучения) |
Other Titles: | Efficiency of programmed and non-programmed exercises in overcoming difficulties in foreign speaking (based on interactive forms of training) |
Authors: | Королева, О. С. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | УГЛТУ |
Citation: | Королева, О. С. Эффективность программированных и непрограммированных упражнений в преодолении затруднений в иноязычном говорении (на основе интерактивных форм обучения) = Efficiency of programmed and non-programmed exercises in overcoming difficulties in foreign speaking (based on interactive forms of training) / О. С. Королева. – Текст : электронный // Цивилизационные перемены в России : сборник научных трудов по материалам научно-практической конференции / Министерство науки и высшего образования Российской Федерации, Уральский государственный лесотехнический; [ответственный за выпуск О. Н. Новикова]. – Екатеринбург, 2021. – С. 134–138. |
Abstract: | В статье рассмотрено решение проблем преодоления затруднений в иноязычном говорении студентов неязыковых специальностей. Предлагается использование упорядоченной системы программированных и непрограммированных упражнений, реализуемых на основе интерактивных форм обучения. Для оценки эффективности использования программированных и непрограммированных упражнений, принимались во внимание способности студентов к решению коммуникативных задач различного уровня сложности. В статье приводятся примеры программированных и непрограммированных упражнений и результаты показателей динамики в распределении студентов технических специальностей по уровням сложности решения коммуникативных задач. The problem solution of overcoming difficulties in students’ foreign language speaking of non-linguistic specialties is considered in the article. It is proposed to use an ordered system of programmed and non-programmed exercises, implemented on the basis of interactive forms of learning. To assess the effectiveness of the use of programmed and non-programmed exercises, the students' ability to solve communication problems of various levels of complexity was taken into account. The examples of programmed and non-programmed exercises and the results of indicators of dynamics in the distribution of students of technical specialties by levels of difficulty in solving communication problems are provided in the article. |
Keywords: | ЗАТРУДНЕНИЯ В ИНОЯЗЫЧНОМ ГОВОРЕНИИ СТУДЕНТЫ НЕЯЗЫКОВЫХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ ПРОГРАММИРОВАННЫЕ И НЕПРОГРАММИРОВАННЫЕ УПРАЖНЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТЬ DIFFICULTIES IN SPEAKING FOREIGN LANGUAGE STUDENTS OF NON-LINGUISTIC SPECIALTIES PROGRAMMED AND NON-PROGRAMMED EXERCISES EFFICIENCY |
URI: | https://elar.usfeu.ru/handle/123456789/10551 |
ISBN: | 978-5-94984-782-4 |
Origin: | Цивилизационные перемены в России : сборник научных трудов по материалам научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2021 |
Appears in Collections: | Цивилизационные перемены в России. Материалы научно-практической конференции |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
civil21-25.pdf | 701,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.