Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.usfeu.ru/handle/123456789/13503
Title: | Формирование готовности к диалогическому взаимодействию у будущих педагогов |
Other Titles: | Formation of readiness for dialogical interaction among future teachers |
Authors: | Чугаева, И. Г. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | УГЛТУ |
Citation: | Чугаева, И. Г. Формирование готовности к диалогическому взаимодействию у будущих педагогов = Formation of readiness for dialogical interaction among future teachers / И. Г. Чугаева. – Текст : электронный // Цивилизационные перемены в России : материалы XIV Всероссийской научно-практической конференции / Министерство науки и высшего образования Российской Федерации, Уральский государственный лесотехнический университет. – Екатеринбург, 2024. – С. 168–172. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема формирования готовности будущих учителей к диалогическому взаимодействию в образовательном процессе через активные формы освоения педагогического знания. Автором предложены тексты педагогов-классиков мировой и отечественной литературы, побуждающих студентов к осмыслению сущности образования в истории педагогики и современности. Приведены результаты опроса студентов после освоения дисциплины «Педагогика». Сделаны выводы об эффективных формах организации семинаров-практик, формирующих готовность студентов к диалогическому взаимодействию. The article deals with the problem of forming the readiness of fu-ture teachers for dialogical interaction in the educational process through active forms of mastering pedagogical knowledge. The author offers texts by classical teachers of world and Russian literature, encouraging students to comprehend the essence of education in the history of pedagogy and modernity. The results of a survey of students after mastering the discipline “Pedagogy” are presented. Conclusions are drawn about effective forms of organizing workshops that develop students' readiness for dialogical interaction. |
Keywords: | ГЕРМЕНЕВТИЧЕСКИЙ ПОДХОД ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ЗНАНИЕ ДИАЛОГ ГОТОВНОСТЬ К ДИАЛОГИЧЕСКОМУ ВЗАИМОДЕЙСТВИЮ HERMENEUTICAL APPROACH PEDAGOGICAL KNOWLEDGE DIALOGUE READINESS FOR DIALOGICAL INTERACTION |
URI: | https://elar.usfeu.ru/handle/123456789/13503 |
ISBN: | 978-5-94984-931-6 |
Origin: | Цивилизационные перемены в России : материалы XIV Всероссийской научно-практической конференции. – Екатеринбург, 2024 |
Appears in Collections: | Цивилизационные перемены в России. Материалы научно-практической конференции |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
C_24_25.pdf | 1,26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.