Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.usfeu.ru/handle/123456789/8114
Title: Равнение на подвиг: из опыта патриотического воспитания учащихся и студентов
Other Titles: Eyes on feat: from the experience of patriotic education of pupils and students
Authors: Румянцев, А. С.
Уматова, Е. С.
Issue Date: 2019
Publisher: УГЛТУ
Citation: Румянцев, А. С. Равнение на подвиг: из опыта патриотического воспитания учащихся и студентов = Eyes on feat: from the experience of patriotic education of pupils and students / А. С. Румянцев, Е. С. Уматова // Эко-потенциал. – 2019. – № 1 (25). – С. 167–183.
Abstract: Показано возрастание значимости духовного фактора и патриотизма в обучении и воспитании учащихся и студентов. Подчеркивается, что в современных условиях патриотическое воспитание является одной из важнейших составляющих сохранения и укрепления российской государственности и обеспечения национальной безопасности России в целом. Разрабатываются подходы к системному представлению о патриотическом воспитании в единстве его предметно-содержательных исторических, структурных и функциональных характеристик. Выявлены специфика понятия «патриотизм» и включенность его в организационно-воспитательную, ориентационно-оценочную и регулятивно-управляющую функции в работе с молодежью, сотрудничестве военных комиссариатов и органов власти, взаимодействии школ с общественными организациями.
The increasing importance of the spiritual factor and patriotism in the education an upbringing of students is shown. It is emphasized that in modern conditions patriotic education is one of the most important components of the preservation and strengthening of Russian statehood and national security of Russia as a whole. Approaches to the system representation of patriotic education in the unity of its subject-meaningful historical, structural and functional characteristics are developed. The specificity of the concept of "patriotism" and its inclusion in the organizational, educational, orientation, evaluation and regulatory management functions in the work with young people, the cooperation of military commissariats and authorities, the interaction of schools with public organizations is revealed.
Keywords: ПАТРИОТИЗМ
ПАТРИОТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
БЕЗОПАСНОСТЬ
ПРЕПОДАВАНИЕ ИСТОРИИ
ИДЕНТИЧНОСТЬ
УЧЕБНИКИ ИСТОРИИ
PATRIOTISM
PATRIOTIC EDUCATION
SAFETY
HISTORY TEACHING
IDENTITY
HISTORY TEXTBOOKS
URI: https://elar.usfeu.ru/handle/123456789/8114
Origin: Эко-потенциал. – 2019. – № 1 (25)
Appears in Collections:Эко-потенциал: журнал междисциплинарных научных публикаций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
eko-19-09.pdf1,2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.